BSA

Historikk BSA

Parallelt med gjennomføringen omorganiseringen av etaten gjennom funksjonsområder, var det et behov for å samle de administrative støttefunksjoner i etaten i enhet, for å effektivisere og standardisere tjenestene.

Bufetats senter for administrasjon og utvikling (BSA) ble etablert høsten 2012, med virkning fra 1.1.2013. Det kan vises til beslutning i direktørmøtet 8.6.2012 (12/50018-21). Mye av grunnlaget for beslutningen var anbefalinger i rapport fra Deloittes. (11/51629-14)

I fase 1 ble alle administrative ressurser i direktoratet og regionene knyttet til funksjonene lønn, regnskap, HR/personalforvaltning, sentralbord, IKT og dokumentforvaltning organisert under BSA. Det var det tilsvarende for regionkontorene, med unntak av ressurser knyttet til strategisk HR og merkantilt ansatte ved enhetene som forble organisert regionalt.

I fase 2 som ble påbegynt høsten 2013 skal administrative oppgaver og ressurser på enhetene overføres til BSA.

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.