Administrativ organisering

Kommunens organisasjon har to-nivå modell. 

  1. Øverste nivå består av kommunedirektør med stabsfunksjoner.
  2. Andre nivå er de kommunale enhetene ledet av hver sin enhetsleder. 

I de kommunale enheter foregår selve tjenesteproduksjonen. Stabs- og støtteefunksjonenes primæroppgave er å yte service og tjenester til de kommunale enhetene. De gir råd og bistand slik at virksomhetene skal fungere best mulig. Rådhuset resepsjon forenkler tilgjengeligheten for brukerne av kommunale tjenester.

Kommunedirektøren leder den administrative organisasjonen i Evenes kommune med de fullmakter som ligger i kommunelovens fjerde del, § 13-1.

Delegasjon

Delegasjonsreglementet delegerer myndighet fra kommunestyret til kommunedirektøren, som delegerer videre nedover i organisasjonen.  Dette gjelder både særlovsmyndighet og myndighet tillagt kommunen som rettssubjekt.  Kommunedirektøren kan endre eller trekke tilbake delegasjonen.Det pågår er arbeid med oppdatering av delegasjonsreglementet. 

Administrastivt organisasjonskart

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.